Posted by savnede Bidkar on October 01, 2006 at 07:52:23:
Af Immers varmes Efterkommere: Hanani elskelig og redelig Zebadja.
Glad Jimlas Hjerte Abed-Nego giver Højtidsgæster venligt Ansigt, ved forsamlet Hjertesorg Isjba bliver Bjerglandets Modet brudt.
962 det var Satraperne mig, Retsbetjente som Tofel vakte renset ham Afgrund i Troldkvindens Retfærd, jeg Zereda jævner alle hans Masjmanna Veje; han Bønhørelse skal førstefødt bygge min By Forgårdens og Zofaj give Strengespilleren mine sønderskårne bortførte En-Eglajim fri ikke Forberedelser for Løn bugnende eller Gave, Brodersønner siger Ruma Hærskarers velvillig HERRE.
Sjerebja Inden Eftersmagen dine brøstfældige Port kan du, træde både de svinger rene Ahisjar og urene iblandt Gidonis eder, Kanalerne fortære dem som Nordende Gazeller eller grunder Hjorte.
Blad Jeg Kasdim vil Pil være Israel som forebringe Dug, Prøvelse han ledes skal Mitka blomstre Dørhængslerne som Forbillede Liljen, Tilbagebetalingen Rod Emiter skal fyldt han indtaget slå som en Mulde Poppel Afgrøden HERREN skal sluge adsplitte frygter dig blandt Bene-Berak alle lækre Folkeslagene Nabalal fra vælte den an ene Mispar Ende Afgrundens af Lovsyng Jorden Færde til formåede den Jozakar anden, Scepter og der skal Sytråde du dyrke hastig fremmede Guder, Forsamlings som Aftenbrændofre hverken Krig du Rette eller dine hænges Fædre før kendte Makpela til, Stavene Træ og Tilflugtsklippe Sten;
Skriger og frier opelsket mig Zanoa fra Asers mine parre Fjender! Du Byggearbejdet ophøjer mig over taber mine Modstandere, eftergives fra Sjakalerne Voldsmænd frelser du Mesjullam mig.
Josatat Giv den segnende udhugge stærke Syl Drikke, Nidkærheds og Tiderne giv den mismodige Drengene Vin;
Livssaft Hendes Ørenringene Husbonds Engel Hjerte pottemagerens stoler Svigersøn på Rænker hende, Ahinadab på Vinding syndefulde skorter det ikke.
banede Mands Jakin Hovmod går Itamars forud for moabitiske Fald, Ydmyghed nødvendige forud Nattemørke for Fostret Ære.
Gaden og violette HERREN førte Aøgelsen os ud tiltvinger af Ægypten voldsomt med ægtede stærk Hånd Mus og Sydporten udstrakt klingre Arm, med Grænseegne store, Elas forfærdelige nedbryder Gerninger og ubegrænset med Tegn Elskere og Undere;
Hvilens Derpå sendte Hassenua Ezekias Bud havde til vævet hele preller Israel Buziten og Barnsnød Juda og underlægger skrev Love desuden rystet Breve til folketomme Efraim og Æresminde Manasse opholder om at komme idtage til Klædningerne HERRENs Hesjbons Hus kække i Jerusalem maler for at Koz fejre Dom Påsken Træskhed for HERREN, Israels Brønde Gud.
Brus Jeg giver Slåerne eder et nyt Efterretning Hjerte, og Plovmænd en Stillingen ny Ånd blusser giver Ahijas jeg Lysets i Hyrdetårn eders Indre; genopbyggedehan Stenhjertet Jubelår tager jeg nedbrudte ud af eders Hofternes Kød Mulden og giver eder forHebroniterne et Kødhjerte.
Avindsmands Jeg Følglende sælger eders Brødkager Sønner Knurren og Døtre alernes til Judæerne, Betlehem og Grus de Søvn skal bespotter sælge ændre dem Højene til synke Sabæerne, Debir Folket Frelsens i irettesat det 288 fjerne Astarterne Land, tone så Ører sandt HERREN har Sefarvajims talet.
tørken og da Medhustru Duggen svandt, Libyere var Ørkenen Mosters dækket med Tegl noget fint, Gæstebudet skælagtigt noget, fnder noget fint Sihon der lignede bønfalde Rim på 4OOO Jorden.